לפטינים ביחד – כוחה של קבוצה

אם נודה באמת, כנראה שכולנו יודעים מה צריך לעשות כדי לרדת במשקל. אז למה אנחנו לא מצליחים? ולמה כל כך קשה להתחיל ועוד יותר קשה להתמיד? מעבר לתהליכים הורמונליים שיכולים להקשות עלינו (למשל "אפקט החסימה" – תנגודת ללפטין) וסיבות פיזיולוגיות אחרות לא מעט מהקושי מגיע דווקא מהצד החברתי. בני אדם הם יצורים חברתיים, אנחנו זקוקים להכלה, קבלה והבנה ממי שסובב אותנו. אנחנו זקוקים גם לתמיכה ועזרה במיוחד כשאנחנו רוצים לעשות שינוי כלשהו. אז למה פעמים רבות דווקא בנושא של משקל עודף יש תחושת לבד? למה אנחנו מרגישים שקשה לנו לדבר על זה וקשה לקבל תמיכה? מה הפתרון?

איך עודף משקל יכול לבודד אותנו?

פעמים רבות, אנשים עם משקל עודף מרגישים לבד במערכה מול הקילוגרמים, מול החשקים והרעב הבלתי נשלט. קשה לנו לדבר עם מישהו שלא נמצא באותו מקום, קשה לשתף מישהו שלא מבין מניסיון אישי מה עובר עלינו ואיך אנחנו מרגישים במקום הזה. לפעמים כשבכל זאת מנסים התגובות לא תמיד עוזרות לנו ואנחנו שומעים משפטים כמו: "אתה רק צריך לזוז יותר", "את רק צריכה לסגור את הפה", "אם (שם של מישהי/מישהו שירד המון) הצליח גם את יכולה".

התוצאה היא תחושת כישלון אישי, אשמה וחוסר מסוגלות. מדובר על מעגל שמזין את עצמו: אכילה – תחושת בושה ולבד – ירידה במצב הרוח – אכילה כדי להרגיש טוב יותר – עלייה במשקל. המצב הזה יכול ליצור חוסר מוטיבציה ואיבוד האמון ביכולות שלנו סביב הנושא של ירידה במשקל. אם נוסיף לזה את העובדה שעודף משקל עשוי לגרום להימנעות מפעילויות חברתיות, מעגל התמיכה האופציונלית הולך וקטן ככל שהזמן עובר ותחושת הלבד מול המשקל מתגברת.

מה הפתרון לתחושת הלבד? – ביחד!

זה אולי נשמע פשוט, אפילו פשוט מידי, אבל הפתרון ללבד הוא ביחד. חברת אנשים שמכירים את הדרך, כאלו שעוברים אותה ברגעים אלו ממש וכאלו שעברו אותה והצליחו, אנשים שמבינים באמת מניסיון אישי את התחושה של לחיות עם משקל עודף וכמה היא מורכבת. אנשים שיודעים שקשה להתחיל שינוי, שלא קל להתמיד, שיש רגעי משבר ושבירה ולא פחות חשוב – שאפשר לעבור אותם, ביחד. עצם הידיעה שאנחנו לא לבד בתהליך, שיש עוד אנשים באותו המקום, באותה החוויה, שמרגישים גם הם את אותן התחושות והרגשות מאוד מעודדת ועוזרת לנו להתוות דרך קדימה להצלחה.

הקהילה הלפטינית – לא משאירים אף אחד לבד

השיטה הלפטינית כוללת לא רק שינוי תזונתי בדרך להסרת "אפקט החסימה" והגברת הרגישות ללפטין. אנחנו יודעים ששינוי גופני לא מספיק כדי לרדת במשקל ולשמור על המשקל. כי גם אם אנחנו יודעים מה צריך לעשות, הפער בין הידיעה לביצוע יכול להיות קשה לגישור לבד. לכן, השיטה כוללת המון עזרה ותמיכה בצד הטכני (למשל יש שפע הצעות למתכונים לפטיניים נהדרים) והכי חשוב – בצד המנטאלי והרגשי. הקהילה כוללת אנשים בשלבים שונים של התוכנית שתומכים האחד בשני וכמובן – ליווי של מדריך או מדריכה שעברו את אותה הדרך והצליחו. בתוכניות של "אבא חטוב" ו"אימא חטובה" אנחנו לא משאירים אף אחד לבד! צריכים עזרה עם מתכון לפטיני לארוחת החג? יש. צריכים תמיכה ברגעי משבר? יש. רוצים לשתף הצלחה? נפילה? קושי? מחפשים דרך להתמודד עם פיתויים קשים? משהו לא מסתדר היום? צריכים בוסט של מוטיבציה? אנחנו כאן.

למה דווקא אונליין?

התוכניות של "אבא חטוב" ו"אימא חטובה" בנויות כך שיתאימו ללו"ז הצפוף של החיים. בין עבודה ומשפחה, לימודים ושאר מטלות היומיום קשה מאד למצוא זמן למפגשים פיזיים. לכן, הקהילה הלפטינית זמינה לחבריה מכל מקום, המשאבים של התוכנית זמינים בכל שעה. מערכות התמיכה הן אונליין ומאפשרות זמינות גבוהה והחזקה בזמן אמת.

מוזמנים לבדוק את התוכניות שלנו

אבא חטוב

אבא חטובגברים

תכנית היסוד להורדה במשקל לגברים

השיטה הלפטינית שגרמה לאלפי גברים לרדת במשקל

השיטה הלפטינית שגרמה לאלפי גברים לרדת במשקל

אבא חטוב

אמא חטובהנשים

תכנית היסוד להורדה במשקל לנשים

השיטה הלפטינית שגרמה לאלפי נשים לרדת במשקל

השיטה הלפטינית שגרמה לאלפי נשים לרדת במשקל